Wandelchallenge

Tijdens de Nationale Diabetes Challenge wandelen jaarlijks zorgverleners, (buurt)sportcoaches en mensen met en zonder diabetes samen. Dit jaar wordt de wandelchallenge anders ingevuld vanwege Corona. Omdat beweging voor iedereen goed is, kun je tot en met 31 augustus gratis aanmelden voor het online wandelprogramma! Je ontvangt maandelijks een gratis wandelschema op jouw niveau waarmee jij lekker in beweging blijft.

Wandelchallenge

Doe mee aan de wandelchallenge en ontvang maandelijks online een wandelschema. Ben je een beginner of een gevorderde loper? Met de wandelchallenge blijf je in beweging op jouw niveau. Na inschrijving, ontvang je iedere maand op jouw e-mail gratis informatie en wandelschema’s.

De wandelchallenge loopt van juni tot en met november 2020. Iedereen kan meedoen, dus meld je voor 31 augustus aan op de website van de Bas van de Goor Foundation. Je voelt je niet alleen fitter, je ontdekt hoe mooi Eindhoven is en wandelen met een maatje gezellig is.

Eindje om

Met het ruime aanbod aan parken en andere groene plekken is Eindhoven een ideale stad om te gaan wandelen. Ga jij voor een stadswandeling of kies voor een ontspannende wandeling langs de Dommel? Wanneer je op zoek bent naar een mooie wandelroute, check dan Eindje om. Eindje Om zijn buurtwandelingen die je kunt lopen in verschillende wijken van Eindhoven. De routes zijn gemaakt door en voor bewoners. Kijk eens op eindhoven.nl/eindjeom welke wandelroutes er zijn of vul aan met jouw favoriete wandelroute. Samen brengen we nog meer mensen in beweging!

Avondvierdaagse

Heb jij de smaak te pakken? Dan kun je deze zomer meedoen aan de Avond4daagse. Dit jaar wordt de Avond4daagse – Home Edition georganiseerd. Je loopt niet in een groep de Avondvierdaagse maar alleen, samen met jouw sportmaatje of met je gezin. Je kunt de vier dagen lopen in de periode tussen 1 juni en 31 augustus 2020. Aanmelden kan online. Na afloop ontvang je een mooie medaille.

Tips als je gaat wandelen

Als je gaat wandelen, is het altijd goed om jezelf voor te bereiden. Een paar handige tips om een rij:

  • Houd 1,5 meter afstand bij iedere persoon die niet tot jouw eigen huishouden behoort. Dit geldt voor mensen die je tijdens je wandeling passeert, maar ook voor mensen met wie je samen aan het wandelen bent.
  • Zoek een rustig gebied uit om in te wandelen.
  • Begin je net met wandelen, bouw de afstand dan langzaam uit om blessures te voorkomen. Dus volg jouw wandelprogramma van de wandelchallenge.
  • Ga liever niet sporten op het heetst van de dag, maar kies bij voorkeur voor de ochtend of de avond.
  • Drink voordat je gaat wandelen genoeg water en neem een flesje water mee tijdens je wandeling.
  • Pas je snelheid en duur van de wandeling aan op de temperatuur.
  • Bescherm jezelf tegen zonlicht door middel van een pet/helm en een zonnebril.
     

Geniet verder vooral van het lekkere weertje en het rondje lopen!