Buurt in Beweging

Dat bewegen goed is voor je gezondheid weten we allemaal. Toch kan het lastig zijn om ermee te starten. Buurt in Beweging helpt je daarbij. Tijdens dit programma van twaalf weken maak je kennis met verschillende sporten en beweegaanbieders bij jou in de buurt. Onder begeleiding van een buurtsportcoach en een sportregisseur van Eindhoven Sport kom je samen met anderen in beweging. Na afloop is er genoeg tijd voor gezelligheid met een drankje. 

Ook krijg je gratis beweegadvies en ontvang je meer informatie over Kies je Sport & Kunst en het Volwassenenfonds. Het is een afwisselend programma en de sporten worden op beginnersniveau gegeven. Buurt in Beweging vormt een opstap om door te stromen naar een sport(aanbieder) in Eindhoven die jou aanspreekt. Deelname aan dit programma van twaalf weken kost € 12,-.

Voor wie?

  • Je bent 35 tot 65 jaar. 
  • Je wil graag meer bewegen, maar hebt moeite om de start naar beweging te maken.
  • Je bent in staat om instructies op te volgen en oefeningen zelfstandig uit te voeren.  
  • Je bent niet afhankelijk van een hulpmiddel, zoals een rollator, rolstoel of krukken. 

Geïnteresseerd? Vul hieronder het aanmeldformulier in als je wilt meedoen met Buurt in Beweging. Heb je vragen? Neem contact op met sportregisseur Lisa van Oorschot van Eindhoven Sport via lisa.van.oorschot@eindhoven.nl of 06 - 41 11 81 00.

Vul het formulier in:

Vragen met een sterretje moet je beantwoorden. Zonder deze informatie kunnen wij het formulier niet verwerken.
Contactgegevens
Adres

Vragen Tongelre en woensel editie

Onderstaande vragen geven een beeld van hoeveel jij nu in beweging bent. Heb je hulp nodig bij het beantwoorden van deze vragen? Geef dat hieronder aan. Sportregisseur Lisa van Oorschot neemt dan contact met je op om deze vragen telefonisch met je door te nemen.
 

Ik neem deze vragen graag telefonisch door met de sportregisseur

Vragen

Hoeveel beweeg je gemiddeld per week?
Denk aan fietsen, wandelen, rolstoel rijden, klussen, tuinieren, huishoudelijke taken etc. (Reken het aantal minuten dat je sport niet mee)
Hoeveel sport je gemiddeld per week?
Denk aan fitness, voetbal, hardlopen, zwemmen, handbiken, et cetera.
Het regelmatig doen van spier- en botversterkende activiteiten is belangrijk. Hiermee train je kracht, uithoudingsvermogen en omvang van de spieren.
Hoe vaak doe je wekelijks gemiddeld spier- en botversterkende activiteiten?
Denk aan fietsen, bootcamp, zwemmen, krachttraining, et cetera.
Welke sport zou je graag een keer willen proberen tijdens Buurt in Beweging?
We proberen met ieders voorkeuren rekening te houden. Dit lukt niet altijd.
Bovenstaande gegevens verwerken wij met jouw toestemming en gebruiken we enkel voor Buurt in Beweging. Lees ook onze privacyverklaring.
Los de rekenvraag op om te bewijzen dat je geen robot bent. Geef het antwoord in cijfers.