Handleiding: account maken / activeren webshop

Je hebt een account voor de webshop nodig om e-tickets voor de zwembaden te kopen en om een abonnement of passe-partout af te sluiten of te verlengen. Ook voor het aanmelden voor zwemles en voor als je zwemles volgt heb je een account nodig.

Inloggen

Ga naar de webshops van ir. Ottenbad of de Tongelreep

1. Ga naar de webshop

Ga naar de webshops van ir. Ottenbad of de Tongelreep.

2. Accepteer cookies

Geef met de rode knop ‘ik ga akkoord’ akkoord op het gebruik van cookies.

3. Log in of maak account

Er zijn verschillende mogelijkheden:

Log in met je account

  • Als je al een account hebt voor de webshop, vul je je gebruikersnaam en wachtwoord in onder 'Inloggen'.

Nog niet eerder ingelogd?

  • Heb je de afgelopen 2 jaar een abonnement, passe-partout of zwemlespas gehad, dan staat er een account voor je klaar. Voor het opvragen van de inloggegevens ga je naar ‘activeren account’.

Nog geen account?

  • Heb je nog geen account? Klik dan op aanmelden als ‘nieuwe gebruiker’.

4. Activeer account

Na het klikken op de link ‘activeren account’ vul je op het scherm ‘wachtwoord of gebruikersnaam vergeten’ je e-mailadres in.

Let op: ga je meerdere accounts activeren, kijk dan goed dat je je gebruikersnaam goed invult bij het inloggen of niet ingevuld is als je gaat activeren. Vaak zal standaard de gebruikersnaam waarmee je het laatst bent ingelogd al ingevuld staan.

Ander e-mailadres?

Is je e-mailadres gewijzigd, neem dan contact op via het formulier Account webshop. Na het invullen van het formulier helpen we je verder.

5. Controleer e-mail

  • Na het invullen van jouw e-mailadres krijg je een melding met de titel 'Controleer nu uw e-mail'.
  • Als je e-mailadres bekend is, ontvang je een mail met hierin je gebruikersnaam en een link om je wachtwoord aan te passen.
  • Let op: je ontvangt een afzonderlijke mail voor elk account dat is gekoppeld aan dit e-mailadres. Kijk dus goed naar de aanhef van de mail om te weten welk account je nog wilt activeren.
  • Klik op de link, wijzig je wachtwoord en log vervolgens in met de gebruikersnaam uit de mail en je wachtwoord. Let op: na ontvangst van de mail heb je 10 minuten de tijd om een nieuw wachtwoord op te geven.

Geen mail ontvangen?

Wacht even af of je binnen enkele minuten een e-mail ontvangt. Ontvang je géén e-mail, vul dan het formulier Account webshop in. Na het invullen van het formulier helpen we je verder.

6. Kies gebruikersnaam en wachtwoord

Na het klikken op ‘aanmelden als nieuwe gebruiker’ kom je op de volgende pagina. Geef hier een gebruikersnaam en een wachtwoord op waarmee je de volgende keer wilt kunnen inloggen. Klik op ‘volgende’.

7. Vul gegevens in

Vul de gevraagde gegevens in. Alle velden met een * zijn verplicht. Na het vullen van de postcode wordt automatisch straat en plaats ingevuld.  Als alles gevuld is, klik je op de rode knop ‘volgende’.

8. Accepteer voorwaarden

Op de laatste pagina ga je akkoord met de algemene voorwaarden en de privacy policy. Dit is verplicht. Deze kun je lezen door te klikken op ‘algemene voorwaarden’ of ‘privacy policy’. Er opent dan een nieuw tabblad in je webbrowser.

Als je ook geïnformeerd wilt worden over nieuwe ontwikkelingen of nieuws over de zwembaden, vink je ‘nieuwsbrief’ aan.

Door te klikken op ‘inschrijven’ wordt het account definitief geregistreerd.

9. Log in

Nadat het account is geregistreerd kun je inloggen met je aangemaakte gebruikersnaam en wachtwoord.

10. Controleer gegevens

Als je bent ingelogd kun je je eigen gegevens controleren en aanpassen. Ga hiervoor naar 'Mijn profiel' en selecteer 'Mijn gegevens'. Je kunt alles aanpassen, ook je gebruikersnaam en wachtwoord.

De gebruikersnaam bestaat minimaal uit 6 karakters en mag bestaan uit letters, cijfers en de tekens -_@.

Door hier altijd je juiste gegevens te hebben staan, kunnen we je goed bereiken. En ontvang je de e-tickets altijd op het juiste e-mailadres.