Handleiding: e-ticket kopen

Voor het kopen of verplaatsen van een ticket is het nodig om in te loggen met je eigen account. Je kunt voor iedereen een ticket kopen. Je kunt ook meerdere tickets tegelijk kopen. Bij de toegangscontrole bij het zwembad vindt de controle plaats op abonnement-/passe-partout- en zwemleskaarthouders.

Inloggen

Ga naar de webshops van ir. Ottenbad of de Tongelreep

1. Ga naar tab E-tickets

Na het inloggen op de webshop kom je op je persoonlijke pagina. Als je een kaartje wilt reserveren ga je naar de tab 'e-tickets'.

Of je klikt op de link ‘koop e-ticket’ in de tekst.

2. Kies activiteit

Je koopt op de volgende pagina een kaartje voor een activiteit. In dit voorbeeld reserveer je bij de Tongelreep een kaartje voor het baantjeszwemmen.

Bovenaan de pagina lees je algemene informatie over het reserveren van een kaartje.

3. Kies datum

Als je weet op welke datum je wilt gaan zwemmen dan kies je eerst de datum:

  • Klik hiervoor op de kalender en kies de juiste datum. Vervolgens zie je hier de activiteiten die op die dag plaatsvinden.
  • Klik vervolgens op de activiteit, in dit voorbeeld 'Baantjes zwemmen wedstrijdbad:50 mtr'.

4. Zoeken en filteren

Als je een bepaalde activiteit wilt doen, dan kun je ook zoeken met de zoek- en filteropties.

  • Klik hiervoor op het + (plusje) achter zoek- en filteropties.
  • Klik eerst op leeg maken bij type activiteit of de doelgroep.
  • Selecteer dan het type activiteit of de doelgroep.
  • Klik vervolgens op de rode knop ‘zoek’.
  • Selecteer de activiteit die je wilt doen en klik hierop.

5. Kies dag en tijdstip

Kies op de volgende pagina de dag en het tijdstip dat je wilt reserveren. Bij het tijdstip staat hoeveel kaartjes er nog beschikbaar zijn. Vink het tijdstip aan waarop je wilt komen zwemmen.

6. Kies kaartje(s)

  • Als je een datum en tijdstip hebt gekozen, maak je een keuze voor het kaartje of de kaartjes die je wilt reserveren. Je kunt meerdere kaartjes tegelijk kopen. Ook als je een abonnement, passe-partout of zwemleskaart hebt, reserveer je een kaartje voor de activiteit.
  • Kies het ticket dat je wilt kopen. Afhankelijk van de keuze betaal je direct, is het kaartje gratis of betaal je bij het zwembad (als je een passe-partout hebt). Bij het zwembad laat je ter controle je abonnement, passe-partout, zwemleskaart of vrijkaart zien.
  • Wijzig het aantal te reserveren kaartjes door van de ‘0’ een ‘1’ te maken door op het pijltje naar boven te klikken.
  • Klik op de rode knop ‘Voeg toe aan winkelwagen’.

Let wel op: het eventueel later verplaatsen van het gekochte ticket naar een andere tijdstip is alleen mogelijk voor alle kaartjes die je in 1 reservering koopt. Zou je in dit voorbeeld 2 reguliere tickets en 1 abonnement-ticket hebben gekocht en wil je het tijdstip verplaatsen? Dan geldt dat voor alle 3 de tickets.

7. Controleer bestelling

Je ziet in je winkelwagen een overzicht van je bestelling. Alles akkoord? Klik dan op de rode knop ‘Doorgaan’ en je bestelling is definitief. Je kunt vervolgens betalen met iDEAL.

Wil je nog meer kaartjes bestellen? Klik dan op de rode knop ‘Verder winkelen’.

8. Betaal met iDEAL

  • Na het betalen met iDEAL zie je de bevestiging van je reservering.
  • Je ontvangt de bevestiging en het e-ticket in je mailbox.
  • De winkelmand wordt leeggemaakt.

9. Mijn geschiedenis

In ‘Mijn geschiedenis’ kun je je ticket altijd terugvinden. ‘Mijn geschiedenis’ vind je terug onder ‘Mijn profiel’. Klik op het overzicht Mijn e-tickets.